My precious kitties

PitaPata Cat tickers

Friday, November 29, 2013

I jelly you..

Assalamualaikum

Hai.. 

Kerie nak mengarang hari ni, bukan mengarang ape, cuma luahan hati. Bleh kan? Dalam hidup ni, selalu kita rasa x mencukupi, keinginan untuk memiliki tak pernah menurun. Semakin hari semakin banyak yang kita idamkan tanpa mengambi kira yang sebenarnya kita da punya begitu banyak nikmat yang mungkin kita sendiri x menggunakanya dengan baik. Pembaziran. Astaghfirullahalazim. 

Pembaziran, bukanya tak terjadi dalam hidup kerie. Kerie pun jenis orang yang begitu tinggi keinginan dalam membeli belah.. especially baju, kasut, handbeg n make up. Tapi xde lah sampai jadi "biar papa asal bergaya" alhamdulillah, buat masa ni semua cukup lagi. Allah Pemberi rezeki dan nikmat, syukur sangat2. 

Kerie rase kerie da lari topik.. wakaka... sebenarnya nak cite lain, boleh? hahah. oke2, sebenarnya kerie nak citer pasal cemburu dan iri hati. Cemburu n iri hati ni tergolong dalam penyakit kronik hati. Betol x? sape setuju angkat tangkat, kalau x setuju xyah angkat. kerie x paksa. Ok? bleh paham? 

Kerie pon ade jugak sekali sekale dua kali dua kale, merase cemburu dan iri hati. Maklumlah kerie ni pon manusia biasa, yang hatinya senang di gugat oleh bisikan syaitooonnnn durjana. Tapi, apa yang kerie buat bila berperasaan kurang enak begini ialah dengan mengingati semula kurniaan nikmat yang Allah bagi pada kerie. Yess.. x semua orang dapat apa yang kerie dapat. Allah tu maha adil. Kurang nya kerie di sini, lebihnya kerie di sana. Betul tak? u ollsss pun sama tau. Kalau u ollss tengok org lain lebih dari u ollsss.. itu yg u olss ternampak lebihnya je, yang kurangnya u olss x nmpk. Apa pon, xyah lah nak teropong buruk dan lemah orang lain. Kita tengok yang baik2, kita puji Allah SWT. Semuanya dari Allah SWT. Ok lah tu je nak luah kan.. bukan la luahan sangat pon, cuma perkonsian dari hati sanubari yang tetibe rajin nak di manifestasikan. see you again. bai. assalamualaikum.

1 comment:

Maya Omar said...

setuju dgn u..

nak add-on.. sbnrnya ada somting wrong pd diri kita bila kte asyik tgk orang lain salah..astagfirullah..