My precious kitties

PitaPata Cat tickers

Thursday, December 29, 2011

Pesanan hebat kegemaran kerie

Assalamualaikum

hai

Hari ni hari terakhir kerie berpracticum.. yeyeay!!! sungguh seronok dan girang rase hati walaupon markah tak dapat lagi. tak kesah, yang penting kerie da takyah pegi hukm tu setiap pagi. huhu. cume perlu pergi untuk menyelesaikan kerja yang masih tersisa iaitu untuk segment group therapy pada setiap khamis, jam 3 petang. Group therapy akan berlangsung sehingga 18 january 2012, jadi perlu pergi ke hukm untuk melaksanakan sisa tugas yang masih berbaki. walaupon kurang lazat, tapi masih ok daripada kene pegi setiap hari pada awal pagi.

Habis pasal practicum dan bla bla bla.. kerie nak kongsikan sesuatu yang amat bermakna yang kerie pernah dengar dari seseorang. bagi kerie ape yang dia cakap ni boleh dijadikan pesanan penaja hebat sebab ia amat bermakna. kerie suke, taktau la kalo korang tak suke plak kan. tak kisah la yang penting amik yang baiknya ok kawan-kawan? pesanan itu berbunyi seperti:

              "Kalo nak beli satu-satu pakaian tu, dahulukan kesopanan dulu then baru lah tengok kecantikanya"

Ye.. mmg sangat betol ape yang dia pesan tu. Kesopanan tu kan memang identiti seorang Muslimah. :) maksud kesopanan di sini ialah menutup aurat yer.. harap maklum. kalo baju kurung jarang dipakai tanpa inner tidak tergolong dalam sopan di sini yer. :P

Lagi satu, dia ni pernah jugak cakap kat kerie,

"Lelaki yang hensem tu bukan bergantung kepada rupanya, bukan bergantung pada banyak nya koleksi awek-awek nya, tapi lelaki yang hensem adalah lelaki yang menjaga maruah diri dan tidak senang-senang menyerahkan cinta pada perempuan yang dia tidak yakin untuk dijadikan isteri.."

Kan?? sangat wisdom kan?? haha.. :P Terima kasih kerana berpesan pada kerie benda yang baik-baik macam ni. Kerie sangat menghargainya. Kerie ni memang suke kalo orang prihatin dan berpesan pada kerie. tapi kene ade cara dan gaya lah. kalo tak.. susah gak kerie nak serap n kerie jadi rimas.

 bai.

No comments: