My precious kitties

PitaPata Cat tickers

Thursday, September 8, 2011

Say no to cat abuse!!!

Assalamualaikum..

Kerie nak luahkan rase tak puas hati kerie dengan orang2 yang suke menganiaya binatang terutama skali kucing or anjing. ape benda lah yang orang2 ni pk, sukati mak bapak dia je main dera-dera binatang. baik ko dera diri ko sendiri daripada ko dera binatang. diri ko tu lebih teruk dari binatang lah. huh..

Sungguh pon kucing tu binatang yang korang nampak macam takde pape kepentingan.. tapi dia tu kan makhluk Allah. Dalam Islam kite disuruh dan dituntut untuk berbuat baik dan menjage makhluk Allah. Itu kepunyaan Allah, kite takde hak nak merosakkan, nak membunuh dan mendera makhluk Allah.

Kucing tu punye la comel, pandangan dia je pon da boleh memikat hati apatah lagi kalo diorang mengiaw mintak simpati. sampai hati kan ko aniaya binatang yang tak tahu pape.. yang tidak dikurniakan akal macam ko tu.. buang mase je ko ade akal.. baik ko jadi binatang.. binatang yang lebih teruk dari ba alip ba ya. 

Ko tak puas hati ek kucing lagi comel dari ko..lagi disayangi dari ko..sebab tu ko dera kan?
Kerie faham tak semua orang suke kucing. kalo tak suke sekali pon jangan la sampai mendera dan menyakiti binatang.. diorang tu dijadikan atas kehendak Allah. kalo korang duk merungut n komplen pasal kewujudan kucing dan binatang lain, maknenye korang komplen tentang kehendak dan takdir Allah lah. Jangan main2 weh.. boleh rosak akidah. korang nampak macam takde pape benda ni, tapi bile diteliti dalam2.. besar impact nye.

Tengok ni, comel2 macam ni sampai hati ke korang nak dera-dera? kalo kerie sampai hati nak gomoi ade lah. ni kucing kerie.. name nye simba. comel kan?? 
Kucing ni binatang yang penuh kasih sayang. siapa yang penah bela kucing, yang jaga dia.. yang bagi makan. akan tau rasenye macam mane. so.. kerie mintak korang2 sume.. jom kite kate kan tidak pada penderaan binatang terutama sekali kucing. say no to animal abuse!!!! 

Same-same kite jage hubungan sesame makhluk supaya hubungan kite dengan Allah boleh diperkuatkan lagi. Amin. 

Thanks for reading.. :) 

9 comments:

prince aeril said...

suke sgt kat kucing tak brape nak oren ni.. comel sgt die ni!!! geram tgk..

kura said...

sy tak suka org yg tak suka kucing. eh!

Umie Artoqiemie said...

alolololo.. obeh krm slm..

JIJI YU said...

aku kuerng minat menatang ni taik die besor

Bidadari Syurga said...

kucing binatang syurga... so... faham sendiri....

Rtp Farra Arisha said...

i love to see cats..but i don't brave to approach any cats...huhu..

H.J said...

kucing yang tak suka aku..

Raden said...

ey..hritu akk ade tertgok stu klip pasal animal abuse tp xsure la kat mane..sian tgok itu kucing2 mati sbb kebuluran. oowhh..sadis

(n yup. itu dpli la :) mne kawn kamu dik? pnggil adek jela. senang..hehe)

~SaL IjOu~ said...

comeynye kucing itu..meow meow~