My precious kitties

PitaPata Cat tickers

Wednesday, October 5, 2011

Pendapat kerie pasal hudud

Assalamualaikum

hai..

Ehehh..tengah berpracticum pon sempat update blog lagi. Hari ni takde patient lah. intake meeting pon cancel. jadi bersuke ria blogwalking lah. tadi kerie beblogwalking blog-blog yang kerie follow. ade yang paparkan pasal artis punye pendapat tentang isu hudud. Yelah.. bagi kerie tak kisah la sape pon bagi pendapat. ustaz ke artis ke, pekerja cleaner ke, psychologist ke doctor ke ape ke... same je jawapan yang akan diberikan bile orang tu YAKIN 100% DENGAN ALLAH.

Kerie kesal dengan orang Islam yang mempertikai kan hukum dan undang-undang Allah. Katenye kite kene tengok dulu kesesuaian boleh ke tak sebab bla bla bla..amboi bukan main pandai gune rational sendiri kan.. Sebenarnye hukum hudud meliputi banyak aspects dan dia lebih menyeluruh dari hukum buatan manusia. Dia bukan sekadar potong tangan, rejam sampai mati segala bagai. Siapa yang betul-betul mengenali Islam dan TuhanNya, dia akan tahu apa itu hukum hudud tu. tak payah jadi fuqaha atau ustaz pon da boleh faham, asalkan kite jadi penyembah Allah dan pengikut nabi Muhammad yang setia. bukan sekadar dari fizikal, tapi yang penting hati tu.. tak goyang.

Sebenarnye bagi kerie hukum hudud ni bukan tak sesuai dilaksana kan sebab penduduk Malaysia ada yang bukan Islam. tapi sebab..... Ramai orang Islam sendiri yang belom cukup yakin dengan pencipta nya sendiri.. mengaku diri orang Islam, mengucap dua kali syahadah, tapi pergantungan pada Allah cuma 50 peratus. sebab tu yang boleh jadi mempertikai kan hukum dan undang-undang tuhan sendiri. Nauzubillah.

ALLAH ITU MAHA SEMPURNA, TAPI KITA CUMA MANUSIA YANG PENUH KELEMAHAN. JADI APA LAH SANGAT UNDANG-UNDANG KITA KALAU NAK DIBANDING DENGAN UNDANG-UNDANG ALLAH. ADAKAH KAMU SEMUA LEBIH HEBAT DARI ALLAH? KALAU TIDAK, KENAPA MASIH MEMPERTIKAI KANYA??? TEPUK DADA TANYA IMAN. SILAKAN...

ok.. tuje mau cakap. bai

credited to jiji yu n blog sah dan tak sah sebab memberi ilham kepada kerie untuk tulis pasal ni. thanks.

5 comments:

JIJI YU said...

dia pencipta kita..dia tau mana baiknya untuk kita

mykhalis said...

bukan senang nak bagi pendapat kalau tak mahir.. biar malu mengaku tak tahu dari dimalukan kerana komen yang tak kena fakta..

Umie Artoqiemie said...

sokonggg * sambil tepuk dada

Umi Asura Sanusi said...

kalaulah hukum ni dibuat dekat malaysia, mesti ramai orang tak berani buat jahat..kan bagus macam tu.

onie said...

hukum Allah pasti yang terbaik....